Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Parijse appartementen - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Vandaag een jaar geleden…de koffer stond ingepakt in de gang, de wekker was vroeg gezet en…onze 10e trouwdag was aangebroken, die we in Parijs zouden gaan vieren. Ik keek er al weken naar uit en kon dan ook bijna niet wachten tot we zouden vertrekken. Dit keer met de auto, omdat er weer iets met werkzaamheden was op het spoor en de Thalys anders reed dan normaal. Geen probleem, we waren al eerder met de auto naar Parijs gereden. Voor de middag kwamen we aan bij de gereserveerde parkeergarage vlakbij de pheriperique. Nog drie kwartier met de metro en we liepen weer door ‘onze’ straat. Zo voelt het na al die jaren al. ‘Onze straat’ was de rue Saint-Michel in het 15e arrondissement en we wandelden, met als uitzicht de top van de Eiffeltoren, naar ‘ons’ hotel. Het weekend in Parijs kon beginnen. En omdat het vandaag dus een jaar geleden is, deel ik mijn herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar.

Parijse herinneringen

Over dit heerlijke Parijse weekend, heb ik vorig jaar ook blogs geschreven. Onderaan deze blog, heb ik de linkjes voor je verzameld, als je er nog meer over zou willen lezen 🙂

Ontbijt - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Laten we beginnen met een hotelontbijtje. Het water loopt me alweer in de mond als ik die croissantjes zie 🙂 Het hotel is klein en het buffet ook, maar ik heb hier echt genoeg aan! De sfeer is fantastisch, het personeel erg vriendelijk (het wordt gerund door een familie) en ik voel me er altijd helemaal thuis.

Parijs Eiffeltoren park - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Herfstkleuren, stilte en de Eiffeltoren…

Parijs appartement - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Onderweg naar de Avenue de Camoens waar je een prachtig uitzicht hebt op de Eiffeltoren. Maar de wijk zelf mag er ook wel zijn. Nog niet overspoeld met toeristen. Een mooi stukje Parijs om te ontdekken.

Galeries Lafayette Champs Elysees - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Als ik in Parijs ben, moet ik altijd naar de Galeries Lafayette. Dit keer bezochten we het filiaal op de Champs Elysees, want deze was recentelijk geopend. Ik vond het een tegenvaller en ga voortaan naar het prachtige filiaal aan de Boulevard Haussmann (met de prachtige koepel!).

Champagne bij de Eiffeltoren 768x1024 - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

‘s Avonds dineerden we in het cafe, waar we ook gedineerd hadden voordat ik ten huwelijk werd gevraagd (Cafe Castle) en daarna togen we naar de Eiffeltoren om te klinken op onze 10e trouwdag. Prachtig uitzicht toch?

Cafe le Nemours - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Ik heb een heleboel favoriete plekjes in Parijs en een daarvan is het gebied rondom het Palais Royal, zoals het Jardin du Palais Royal met de prachtige bomen en mooie perkjes en de fontein, waar je fijn kunt zitten. Helaas regende het een beetje op deze dag, maar dat mocht de pret niet drukken. Parijs heeft ook charme als het regent. En gelukkig zijn er genoeg overdekte (en verwarmde) terrassen waar je lekker kunt zitten.

Jardin du Palais Royal 1 - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Jardin du Palais Royal…de plek waar ik altijd terugkom. Middenin het drukke centrum is dit een oase van rust en schoonheid.

Karakteristieke gebouwen Parijs - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Gebouwen fotograferen in Parijs is iets wat ik de hele dag door doe. Deze gevel vond ik prachtig door de mooie historische tekst van de avondkrant ‘La France’.

Langs de Seine - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

De bouquinistes blijven ook altijd een trekpleister. Dit keer kocht ik er niks, maar ik heb tijdens mijn vorige bezoek wel een paar prachtige modeplaten op de kop getikt.

Shoppen in Parijs - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Shoppen in Parijs doe ik graag, maar niet de hele dag (had je niet verwacht he!). Vorig jaar gingen we een middagje shoppen. We begonnen bij Sezane, omdat ik heel nieuwsgierig naar de winkel was. De items zijn prachtig, maar de maatjes toch helaas te klein voor mijn figuur. Na dit bezoek, kwamen we een leuk lunchtente (la Porte Montmartre) tegen, waar ik genoot van een geitenkaassalade en stokbrood. Mijn oog viel op een schoenenwinkel aan de overkant, Minelli. Na het lunchen, wandelden we daar naar toe en kocht ik deze prachtige laarsjes die ik graag draag. Het tasje kreeg ik van mijn man. We bezochten ook nog de Maison du Monde, een prachtige  interieurwinkel. Ik zag zulke mooie items, maar dat zou nooit passen in de auto 🙂

Brasserie les Flottes - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Een andere dag lunchten ook bij le Petit Flottes in de rue Cambon, een gezellig klein cafe, waar je heerlijk kunt lunchen.

Restaurant Villa 15 Paris - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

En natuurlijk gingen we dineren bij ‘ons’ restaurant vlakbij het hotel, Villa 15. Hier zit je tussen de locals en het eten is geweldig!

Avond in Parijs - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Na het dineren, maakten we nog een wandeling door de stille straten van Parijs…

Parijs terras - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Een ochtendkoffie doen op de Place de la République.

Regendag in Parijs - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Wandelen door regenachtig Parijs…

Ile Saint Louis fromagerie - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Als ik een fromagerie tegenkom, moet ik altijd even kijken…het water loopt me in de mond.

Ilse Saint Louis - Herinneringen aan een weekendje Parijs vorig jaar

Ile Saint-Louis, een van de twee eilanden in de Seine…authenthieke winkels, mooie straatjes. Het echte Parijs!

Vandaag zijn we dus 11 jaar getrouwd en vieren we dit met een lekkere borrelplank en mooie herinneringen.

Ben je nog niet uitgelezen en wil je meer lezen over mijn belevenissen? Klik dan op de onderstaande artikelen.

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4