Vorige week woensdag was het zover! Onze vakantie, waar we zolang naar uitgekeken hebben, kon gaan beginnen. Ik neem jullie mee naar Nice in deze photo diary met veel eten en mooie bezienswaardigheden.

Woensdag 2 mei

De wekker gaat erg vroeg (03.00 uur!) maar dat kan de pret niet drukken. We stappen om 04.00 uur in de auto richting Eindhoven airport, waar het al een drukte van jewelste is. Toch gaan we vlot door de douane, ik koop een boek en we genieten van onze koffie totdat we kunnen boarden.

Aankomst in Nice

Als we in Nice aankomen, regent het. Ik had de weersverwachting al gecheckt en werd niet heel enthousiast van de vooruitzichten, maar mijn ervaring van eerdere bezoeken aan Zuid-Frankrijk is, dat de regen niet erg lang aanblijft. We vertrekken naar het hotel, waar we pas rond 13.00 uur de kamer in kunnen. We zetten de koffers in de bagageruimte en trekken er meteen op uit om de stad te gaan verkennen.

Geen woord van gelogen 🙂

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Nice heeft een prachtige architectuur. Dit blauwe balkonnetje vind ik zo mooi! Ik zie mijzelf daar al zitten met een koffie en croissant, turend naar de zee.

Het nieuwe boek van Carol Drinkwater is uit, een van mijn lieveling schrijfsters. Nice is een perfecte plek om te genieten van een nieuw verhaal.

Een winkel naar mijn hart 🙂 alle soorten kaas. Ik ben maar niet naar binnen gegaan.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Place Massena, het hart van de stad. Dit is een van mijn favoriete plekjes in de stad.

Pizza Mozzarella bij restaurant le Milo’s in 15, Rue de Massena. Dit is een van onze favoriete restaurants in Nice. We zijn er deze vakantie wel drie keer geweest.

Rond 13.00 uur kunnen we de kamer op om onze koffers uit te pakken.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Het uitzicht vanuit onze kamer. Een vertrouwd uitzicht omdat we al vier keer eerder in dit hotel zijn geweest. Ik vind het altijd leuk om de bedrijvigheid op straat te aanschouwen.

’s Avonds gaan we uit eten bij Attimi, een restaurant aan de  Place Massena dat erg druk bezocht wordt.

Ik kies de ravioli caprese en als toetje de cheesecake met kokos en Nutella. Met een volle maag, verlaten we Attimi en drinken nog een drankje bij le Metropolitan.

Donderdag 3 mei

’s Ochtends word ik vroeg wakker en geniet van de stadse geluiden met de balkondeur open. Ik voel me heel happy dat we weer in Nice zijn.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Na een overheerlijk ontbijt, en een zonnetje dat ons vrolijk toelacht, vertrekken we naar het kunstenaarsdorp Saint Paul de Vence.

We gaan er heen met de bus, dat maar 1,50 euro kost! De route naar het dorp is erg leuk. Saint Paul de Vence is een dorpje op een heuvel met smalle keien straatjes en talloze galerieën met kunst en schilderijen. Ik ben hier al talloze keren geweest maar het weet me elke keer weer opnieuw te inspireren. Dit dorpje komt ook voor in het boek dat ik aan het schrijven  ben 🙂

Laat je betoveren door de schoonheid van dit kunstenaarsdorp:

Ik denk dat dit een van de meest gefotografeerde straatjes van dit dorp is.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Bij l’Occitane koop ik deze handcremes. Ik ben dol op dit Provençaalse merk.

Een andere reden dat we graag in dit dorpje komen, is restaurant “le Tilleul” (de lindeboom). Dit restaurant heeft heerlijke gerechten en bij mooi weer, geniet je van je eten onder de lindebomen met uitzicht op de vallei. Zoals gewoonlijk, neem ik de lasagna aux herbes Provencale en als toetje de Tarte Tropezienne.

Echt genieten!

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Na de lunch vertrekken we weer naar Nice. Het is bewolkt, maar de temperatuur is prima! We stappen een paar haltes eerder uit en wandelen over de boulevard richting het centrum.

’s Avonds dineren we weer bij weer le Milo’s waar ik geniet van steak tartare.

Daarna wandelen we naar het Pavillon du Paillon, waar je kunt genieten van een waterfontein spektakel.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Mijn nieuwe favoriete outfit! Blouse: Mango / Joggerstyle broek: Esprit / Sneakers: Adidas Superstar

Vrijdag 4 mei

Vandaag blijven we in Nice en maken een lange wandeling naar de haven en de wijk daarachter met prachtige gebouwen en mooie uitzichten. Het is warm en de zon schijnt gelukkig.

Port de Nice e1525803959243 - Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Restaurant le Plongeoir – dineren op de rots!

Villa Castor Nice - Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

’s Middags, na de lange wandeling, lunchen we bij Civette la Course op het Cours Saleya (de bloemenmarkt). We kiezen voor een sandwich zalm met avocado en krijgen er frietjes bij.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Hierna gaan we voor een paar uurtjes naar het strand. Het zeewater is heel koud, mijn man is dapper en gaat erin, ik alleen tot aan mijn enkels haha. Het is heerlijk om over de zee te turen, na te denken, niets te hoeven en te genieten van het zonnetje. Ik knap er helemaal van op!

Op het strand e1525804048256 - Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

We dineren in een van de oude smalle straatjes van Nice, bij l’Ecurie. Ik kies voor de ravioli in wijn en vlees gestoofd, wat erg lekker is en een perfecte variatie is op de tomatensaus.

Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Het toetje is een bakje ijs van de bekende ijssalon Fenocchio op Place Rosetti, echt een begrip in Nice (en omstreken).

Tijdens onze avondwandeling ontdekken we een nieuwe bar, Bar de la Degustation, waar we nog genieten van een drankje, alvorens we terug naar het hotel gaan.

Dit was deel 1 van mijn photo diary over onze citytrip naar Nice. Zaterdag kun je deel 2 lezen met daarin de dag waarop een van mijn dromen werkelijkheid werd! Zo, stay tuned 🙂

Ben jij weleens aan de Cote d’Azur geweest?

pinit fg en rect red 28 - Photo Diary | Citytrip naar Nice #1

Please follow and like us: